A keresőoptimalizálás sikere 70%-ban egyetlen fontos kérdésen múlik...
... a kulcsszavak kiválasztásán!
Előfordulhat, hogy a weblaptulajdonosok hónapok után se tapasztalnak jó eredményeket, pedig rengeteg időt, pénzt és energiát fektettek bele. Általában ők követnek el hibákat, még a legelején. Rosszul határozzák meg a kulcsszavakat, amire később optimalizálják a weboldalukat. Rosszabbik esetben maga az optimalizálás sikertelen, mert túl általános kulcsszavakat adunk meg, amire lehetetlen sikerrel optimalizálni az oldalt. Jobb esetben lehet, hogy az optimalizálás maga sikeres és sikerül jó helyezéseket elérni az adott kulcsszóra, viszont az ügyfelek nem azokra a kulcsszavakra keresnek, amire az optimalizálás megtörtént. A kulcsszó az a szövegrész, amit a felhasználó beír a keresőbe. Nem feltétlenül egy szót jelent, lehet akár egy kifejezés is. Az emberek egyre inkább kifejezésekre keresnek rá, nem egy darab szóra. Például, ha valaki Nyíregyházán keres kiadó lakást, akkor a keresőbe azt fogja beírni és nem egyszerűen annyit, hogy lakás. Ezért nem jó általános kulcsszavakat használni. Egyrészt nehezebb minőségi látogatókra szert tenni, másrészt kevésbé lesz sikeres az optimalizálás. „Bonyolultabb” (kevésbé általános) kulcsszavak használatánál kisebb a konkurencia, illetve minőségibb látogatóink lesznek, mivel pontosan azt keresték, amivel mi szolgálni tudunk.
Ez nagyban elősegíti őt abban, hogy különösebb unszolás nélkül teljesítse a weblap üzleti céljait. Már a domain név kiválasztásakor el kellene kezdődjön a keresőoptimalizálás folyamata, mivel egy keresőbarát domain névnek kiemelt, erősen súlyozott szerepe van abban, hogy később az oldal milyen helyezést ér el a találati listán.