• blog
    Tudástár
II. rész: Milyen alap funkciók szükségesek egy vállalkozás weboldalára?

II. rész: Milyen alap funkciók szükségesek egy vállalkozás weboldalára?

Mi az, ami mindenképpen szükséges a dizájnon kívül, hogy az érdeklődő ne kattintson azonnal tovább?

  • Célszerű a cég logóját fent elhelyezniük, hiszen ez alapján szerzi az első benyomását az oldalra tévedő.
  • Elengedhetetlen egy navigációs menü, amit általában a lap bal oldalán vagy felül keresnek.
  • Nagyon fontos, hogy az oldalon lehessen keresni, tehát legyen egy úgynevezett keresőbox, ezt általában az oldal jobb felső sarkába szokták tenni a bevált gyakorlat szerint.
  • Az oldal aljára érve pedig a láblécet fogja megtekinteni az érdeklődő, ide érdemes az impresszumot és a kapcsolati információkat feltüntetniük, hiszen utóbbinak mindenképpen jól látható helyen kell lennie.

A főoldal kérdése

A főoldalon – hacsak nem itt akarjuk elvégezni az értékesítési munka oroszlánrészét – mindenképpen csak alapinformációkat érdemes felsorakoztatni, például a cég rövid bemutatását, aminek természetesen figyelemfelkeltőnek és informatívnak kell lennie és választ kell arra adnia, hogy miért érdemes az Önök cégét választanuk az érdeklődőnek. Érdemes megszólítani a célközönséget egy rájuk jellemző problémát tárgyalva.

weboldal készítés során ügyeljünk arra, hogy a  főoldal lehetőleg soha ne legyen túlzsúfolva információkkal, a friss látogató nem fog hosszú oldalakat végiggörgetni, mert vélhetően konkrét információkat keres, és nekünk tudnunk kell, hogy miket fog keresni. A szolgáltatás leírását? Termékek listáját? Árakat? Referenciákat? A főoldalt, avagy a kezdőlapot megnyitva első benyomás alapján fog dönteni, hogy továbbolvas vagy visszalép oda, ahonnan érkezett.
 Ha tényleges megrendelést szeretnének generálni, akkor érdemes a főoldalra tenni például az „Árajánlat kérése” vagy a „Megrendelés” gombokat, jól látható helyekre, de olyan szövegeket is, amik az ezekre a gombokra való kattintást segítik.

A részletesebb információkat érdemes inkább a navigációs menün belül aloldalak keretei közé bepakolni.

Ha főoldalon röviden lett bemutatva a cég, akkor érdemes az első aloldalon részletesebben bemutatni a céget, részletezni a tevékenységi területeket és azt, hogy hogyan működik a szolgáltatás. Érdemes külön blokkban felsorakoztatni a referenciákat és az árakat is feltüntetni, hiszen ezek olyan információk, amelyek nagyban segítik az érdeklődő pozitív döntését, hogy az Önök cégét válassza.

Minden vállalkozás más, ezért minden weboldal is más lesz, de alapszabályokat nem biztos, hogy érdemes felülírni, hiszen a felhasználói élmény az az ember működésén alapul, nem pedig azon, hogy mi mennyire zseniálisan kreatívan tálaljuk a mondanivalónkat.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!