• Tudástár
A 9 leggyakoribb webáruház hiba – amiktől a felhasználó falnak megy

A 9 leggyakoribb webáruház hiba – amiktől a felhasználó falnak megy


Kiválóak a termékek, teljes körű a termékleírás, mégsem jönnek a vásárlók? Ne dőljön még hátra kedvenc foteljében, hiszen a webáruház készítés ördöge a részletekben rejlik! Íme, néhány fontos dolog, ami ha nem kellően átgondolt, a vásárlók fejvesztve menekülnek majd a webshopjából.

Akció gomb vagy akció film? Nem mindegy!

A vásárlás ösztönzéséhez igen fontos eszköz, hogy az oldalon könnyen megtalálható, szép színes gombok hívják fel a vásárló figyelmét, ha meg szeretne rendelni valamit, ha a kosarát szeretné áttekinteni, vagy ha fizetne. Ne essen azonban túlzásokba, ha megszámlálhatatlan izgő-mozgó gombbal találkozik a vásárló az oldalon, az hamar az ellenkező hatást érheti el.

Rugalmas, vagy kilóg a lóláb?

Akár Budapesten, akár vidéken működik a webshop, napjainkban már egyre gyakoribb, hogy a vásárlók jelentős része nem asztali gépről böngészik a webáruházakban, hanem mobilját vagy táblagépét használja erre a célra. Amennyiben a webáruház fejlesztés alatt nem figyel arra, hogy az oldala reszponzív legyen, és nem alkalmazkodik a kijelzők eltérő méretéhez, a kisebb kijelzőkről a weboldal egyes elemei kilóghatnak, sok kellemetlenséget okozva a vásárlónak.

Regisztráció, a mumus

A regisztrációs folyamat az a szükséges rossz, amitől a vásárlók jelentős része hidegrázást kap. Minél kevesebb lépésből áll és minél egyszerűbb a visszaigazolási folyamat, annál hamarabb kerülhet sor a tényleges vásárlásra.

Vásárlás két kattintással

Ha már a regisztráción sikeresen átverekedte magát a hős vásárló, a megrendelés és vásárlás folyamata a lehetőségek szerint minél logikusabb legyen és minél kevesebb lépésből álljon, nehogy elillanjon közben a vásárlói kedv.

Szivárvány póni vagy webshop?

A webshop készítésekor az első benyomást az arculat és a színek biztosítják, ám ez nem azt jelenti, hogy minél színesebb az összkép, annál jobb! A színek és a felület kialakítása szintén a vásárlást kell, hogy szolgálja, segítse az áttekinthetőséget, emelje ki az eladni kívánt termékeket.

Vágjon jó képet hozzá!

Az arculat, a jó alapszínek segítenek az első benyomás és a bizalom kiépítésében, ám könnyen múlhat a siker a termékekről készült képek minőségén is. A terméket előnyös oldaláról, megfelelő megvilágításban ábrázoló képek mindenképpen ösztönzőbben hatnak a vásárlóra.


Gyorsan, könnyedén!

Miközben a vásárló a webshopban böngészik, a háttérben egy bonyolult webáruházi rendszer végzi a munkát. Mindebből azonban neki semmit nem szabad észlelnie. A gyors oldalbetöltődés, a könnyű navigáció alapvető részletek a biztos sikerhez.

404 error - a vásárlógyilkos

Az oldal, aminek ott kellene lennie, de mégsem található, nem csak a vásárló, de minden webshop tulajdonos rémálma is. Folyamatos teszteléssel ez is megelőzhető.

Itt a kapcsolat, hol a kapcsolat?

Ha a vásárlónak kérdése van a termékről, kiszállításról, könnyen megtalálja azt, aki élőszóban válaszol? Ugye az Ön válasza erre „IGEN”?
Számtalan olyan hibát ejthet, amiktől a vásárlók jelentős része a falnak megy, vásárlás helyett. A webáruház készítés ára, fejlesztési költségei Budapesten nem ezeken a jól átgondolt részleteken múlnak, a konverziók száma és az Ön bevétele azonban igen!

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!

Nagy Zsófia
projektmenedzser
+36 30 790 46 17
info@navisofthungary.hu