• blog
    Tudástár
Webshop sebesség - 3. rész

Webshop sebesség - 3. rész


3 MÁSODPERCNYI IDŐ ALATT

Ez a 3 másodperces weboldal sebesség-érték egy kis félelemre adhat okot, tekintve, hogy most egy átlagos weboldal mintegy 19 másodpercig töltődik 3G hálózaton, de 4G-n is 14 szekundumig tart a megjelenése. A weboldalak 77 százalékának egyébként 10 másodpercnél hosszabb időt vesz igénybe a betöltődése. És ezek csak a főoldalak. Az aloldalak több mint fele olyan gyorsan jelennek meg a felhasználók kijelzőjén. Pedig a felhasználók 46 százaléka a webes böngészésben azt tartja a legbosszantóbbnak, amikor várakozni kell a weboldal betöltődésére. A várakozás oka elsősorban a fájlméret, az elemek elrendezése és a szerverlekérések sokasága. A hirdetések, a képek, a videók és a mérési technológia hatására lassul a weboldalsebesség. A legjelentősebb visszaesést pedig a hirdetések okozzák a weboldalakon. A mobilhirdetések átlagosan 5 másodperc alatt jelennek meg. Ez éppen a duplája annak, amennyi idő alatt asztali gépen megjelennek. Egy szokásos mobil weboldal mérete 2,5 Mb. Ami azt jelenti, hogy csak az adatok átvitele 13 másodperc 3G-n. Maga a tartalom ebből 1,49 Mb nagyságú, míg a reklámok átlagosan 816 Kb méretűek. A Google elemzésében egyébként az is szerepel, hogy az emberek fele elvárja, hogy egy mobil telefonosos oldal kevesebb, mint 2 másodperc alatt töltődjön be.
 

NEM ELÉG CSAK AZ, HA MOBILBARÁT AZ OLDAL

 A Google ezért rávilágított arra, hogy most már nem elég, ha egy weboldal rendben megjelenik egy sima mobileszközökön. A mobiloldalnak ugyanis nagy sebességűnek is kell lennie. A lassú weboldalak idegesítik az embereket és persze negatív hatással vannak a weboldalra is. A másik oldalról viszont, ha már sikerül elérni az 5 másodperces weboldalsebesség értéket, akkor az átlagos 19 másodperces oldalakhoz képest 25 százalékkal jobb lesz a láthatóságod, 70 százalékkal lesz hosszabb a szokásos munkamenet, és 35 százalékkal visszaesik a visszapattanási arány.
A tanulmány emellett kitért a weboldalsebesség és a céghozamok közti kapcsolatokra is. És miközben persze a bevételeket számos tényező befolyásolja, azoknál a weboldalaknál, melyek 5 másodperc alatt betöltődtek, kétszeresére nőtt a mobilos hirdetésekből befolyó összeg a 19 másodperces oldalakhoz viszonyítva.
 

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!