Reszponzív-design 1. rész
Bemutatjuk, hogy mi a reszponzív design, mire és hogyan tudod használni, mi módon működik, miért nem hoz automatikusan jó konverziós arányokat mobilon, vagyis milyen hibákat követhetsz el a használatánál, miben különbözik az adaptív designtól, és mi lesz a jövője. Tudjuk, hogy a fejlesztők és webdesignerek már évek óta a reszponzív designnal kelnek és fekszenek, időnként rá kell jönnünk arra, hogy más nem feltétlenül így van vele. Nem mindenki naprakész a webdesign tekintetében, és nem is kell annak lenniük, hiszen a megrendelők, ügyfelek más területeken fordulnak meg. Ezért arra gondoltunk, hogy nem árt megint, alaposan körüljárni a reszponzív design lehetőségeit. Annál is inkább, mert a külföldi online szakmai kiadványokat nézegetve kiderül, hogy a reszponzív design Amerikában is még mindig érdekesnek tekinthető, azaz megér egy-két blog bejegyzést. És ha a témát már szinte mindenki ismeri is, azért az alapvető ismereteket talán érdemes összefoglalni.
MI AZ A RESZPONZÍV DESIGN?
A reszponzív design a weboldalnak egy olyan tulajdonsága, amelyik rugalmasan alkalmazkodik a különböző eszközök képernyőjének méretéhez annak érdekében, hogy optimális megjelenést biztosítson a felhasználónak minden barangolásra alkalmas eszközön, legyen az desktop, laptop, mobil, vagy tablet. A reszponzív design a legfelhasználóbarátabb és legteljesebb felhasználói élményt biztosítja a látogatónak bármilyen eszközön böngészi a webet. A reszponzív designt az egyre szerteágazóbb méretű kijelző megjelenése hívta életre. Egy olyan megoldásra volt szükség, mely mobiltól a tableten keresztül az asztali desktopokig, minden eszközön képes megmutatni egy weboldalt azonos URL alatt, közel azonos grafikával és tartalommal. A régebbi fix szélességű elrendezéssel készülő weboldalak már nem tudtak kedvezően megfelelni a mobileszközök által támasztott igényeknek. Néhány weboldal készített ugyan elkülönített mobilos weboldalakat még a reszponzív design bevezetése előtt, ez azonban a legtöbb, kisebb weboldal számára nem volt igazán kedvező megoldás, arról nem is beszélve, hogy akár a munkaigényt (karbantartás, fejlesztés), akár a SEO-szempontokat tekintve nagyobb feladatokat jelentett. Akik pedig nem készítették el a külön verziójukat, azok nagy kijelzőkre optimalizált oldalai szinte teljesen használhatatlanok voltak a mobilok kis kijelzőjén. Ez pedig nem segíti elő a vásárlók megtartását, akikből egyre gyakrabban vannak olyanok, akik mobilon barangolnak a neten.