• blog
    Tudástár
Mikor használj aloldalt, aldomaint vagy microsite-ot?

Mikor használj aloldalt, aldomaint vagy microsite-ot?


Talán számodra sem mindig teljesen egyértelmű, hogy milyen esetben melyik a célszerű megoldás SEO szempontból: egy aloldal, egy aldomain vagy egy microsite létrehozása. Például, amikor újra akarod rendszerezni a tartalmaidat a meglévő weboldaladon, vagy akár csak létrehozol egy új tartalmat, esetleg van egy új üzleti elképzelésed. Általában a probléma akkor merül fel, amikor valami oknál fogva létre kell hoznod egy új tartalmat. Ilyenkor alapvetően három lehetőség merül fel: vagy egy aloldalon, vagy egy aldomainen, vagy pedig egy microsite-on rendezed el a tartalmat. Nézzük ezeket részletesen!

MIKOR HASZNÁLJ ALMAPPÁKAT?


Azért érdemes ezzel kezdeni, mert ez a legjobb megoldás, bármilyen tartalom elhelyezéséről is legyen szó. Az almappák azok a fájlmappák a weboldaladon, melyek a weboldal fájljait, dokumentumait tartalmazzák. A weboldalhasználók részéről ezek általában a navigációs részén helyezkednek el a weboldalnak. Tehát van mondjuk egy “rólunk” mappa (például: https://webshark.hu/rolunk), melynek lehetnek további aloldalai. Az ilyen almappák alkotják a weboldal információs felépítését, azaz hogy miként rendszerezed a tartalmakat a weboldaladon. Adott tehát egy gyökér domain (mint a https://webshark.hu), miközben ennek almappája a fő domain részeként jelentik meg, azaz https://webshark.hu/rolunk. Ezek az almappák alapvető részei a feltérképezési útvonalnak, így meghatározzák, hogy a keresőmotorok miként értik meg és rangsorolják a fő domaint, mint egészt. Ha jól vannak rendszerezve, javítják a felhasználói élményt is. Ezeket az oldalakat regisztrálják a keresőmotorok, és szükség esetén eltérő országra és nyelvre is célozhatók.

MIKOR HASZNÁLJ ALDOMAINT?


Az aldomain egy harmadik szintű domain, és így néz ki: http://blog.webshark.hu. Ez a megoldás elég gyakori blogok elhelyezése esetén, ugyanakkor SEO szempontból nem feltétlenül jó megoldás. Aldomain használatára alapvetően akkor kerülhet sor, amikor egy cég azt érzi, hogy akár az eltérő tartalom, akár a könnyebb kezelhetőség miatt el kell választania egy oldal tartalmát a fődomainétől. Erre példa lehet a Google használt aldomaineké, mint a maps.google.com. Az aldomainek ugyanakkor nem feltétlenül részesülnek teljes mértékben a fődomainre mutató linkek erejéből, és a rangsorolás sem a főoldal erején alapul, ha a Google szerint eltérő tulajdonosokhoz tartoznak. Tehát például egy blog-gyűjtőoldal fődomainje alá tartozó, aldomaint kapó blogok nem kapják meg a fő domain értékét. Az aldomainen található tartalmak elköltöztetése a fő domainre nem feltétlenül éri meg az erőfeszítést – hacsak nincs valami kényszerítő oka -, mivel rövid távon visszaeséssel lehet számolni.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!