Mennyit buksz azon, ha lassú a weboldalad? 2. rész
Ha webáruházad van, akkor ez közvetlenül, összegszerűen jelentkezik. Mint korábban írtuk, az Amazon és a Walmart már rájöttek, hogy akár 100 millisecundumos lassulás is egy százalékos csökkenést eredményez az eladásaikban (náluk tehát tíz százalékot tesz ki a konverzióváltozás egy szekundumnál). Ez az ő esetükben több millió zöldhasút jelent évente.
De nyilván egyetlen webshop-tulajdonos sem szereti kidobni a pénzt az ablakon, akármennyiről is van szó. Nézzük akkor, hogy webshopok tekintetében mit mutatnak a statisztikák egészen pontosan! A látogatók 83 százaléka arra számít, hogy egy webshop 3 másodpercnél gyorsabban megjelenik. Ha ez mégsem így van, akkor a látogatók 44 százalékánál ez rossz benyomást kelt, 79 százalék esetében lecsökken a valószínűsége, hogy az oldalon következő esetben megint vásárolni fog. 46 százalék pedig még siránkozik is a lassú weboldal miatt a barátainak.
Ha elfogadjuk, hogy egy egy másodperces javulás átlagosan 7 százalékos emelkedést eredményez a konverzióban, illetve 1 másodperces lassulás 7 százalékos veszteséget, akkor egy naponta 10 ezer forint bevételt hozó weboldal esetében az éves veszteség 255 ezer forint lesz (10 000x365x0,07) egyetlen másodperc okán. Nyilván, ha a bevétel már 100 ezer forint naponta, akkor a bukta is eléri forintban a 2,55 milliót.
Ha 3-4 másodperccel kevesebb, mint lehetne, akkor három-négyszer 2,55 millió, azaz 8-10 millió forint a veszteség évente. Weboldalsebesség és konverzió (Forrás eredete: Tagman) De a jó irányból nézve: a sebesség ugyanennyivel növelheti is a bevételt, csak gyorsítani kell a weboldalt. Ha napi százezres bevétellel kalkulálunk, akkor egy 1 másodperces sebességjavulással már 2,5 milliós bevétel emelkedést érhet el a webáruház éves szinten, míg 3-4 másodperces javulással 8-10 millióval növelheti a bevételét.
GYAKORLATI PÉLDÁK
Ez egy nagyon leegyszerűsített számítás, a valóság nem feltétlenül így néz ki, de vannak példák arra, hogy valós esetekben mit eredményezett egy-egy weboldal gyorsítása vagy éppen lassulása. Már említettük az Amazont és Walmartot, ahol minden 100 ms lassulás egyszázalékos veszteséget eredményezett a bevételben, ugyanakkor minden egy másodperces gyorsulás kétszázalékos konverziójavulást eredményezett. Egy további szereplő, a Shopzilla 25 százalékkal emelte látogatói létszámát, és 12 százalékkal emelte meg bevételét, amikor a 7 másodperces betöltési időt 2 másodpercre csökkentette.