Mennyit buksz azon, ha lassú a weboldalad?
Rögtön meg is kérdezheted, hogy mégis hogyan függ össze egy weboldal gyorsasága a pénzzel? Pedig egyszerű az ábra, különösen ha a webáruházakra gondolunk. Kell még további magyarázat? Jól van, megtesszük. Ki lehet ugyanis számolni, hogy mennyi pénzt buknakk havonta, ill. évente a lassú weboldalak tulajdonosai.
TE ISMERED, HOGY MILYEN GYORSAN TÖLTŐDIK BE A WEBOLDALAD?
Ha nem tudod, akkor itt néhány másodperc alatt megmérheted, hogy egy adott weboldal milyen sebességgel töltődik be. Hány másodpercet kaptál? Nem árt, ha tudod, hogy a keresőóriás SEO szempontból a 1,5 másodpercnél rövidebb betöltési időt díjazza. De ha ez még nem lenne elég, akkor azt is elmondjuk, hogy látogató számban mennyit veszítesz egy-egy másodperceken az Akamai vizsgálata szerint: a látogatók 40 százaléka hagyja el a weboldalad, ha az több mint három másodperc alatt töltődik be, mert egy látogató átlagosan sajnos csak 2,078 másodpercet hajlandó várni az oldaladra. Ha viszont az oldalad egy-két másodperc alatt betöltődik, az már önmagában kétszázalékos látogatószám növekedést eredményez ha lenyomnád egy másodperc alá, akkor 4,6 százalékkal emelkedne a látogatószám. Ha ez sem elég, akkor kiegészítjük azzal, hogy az Amazon tanulmánya szerint minden egy szekundumnyi lassulás a konverzió 7 százalékos romlását eredményezi, míg a Walmart szerint minden 100 milliszekundumos gyorsítás egy százalékos bevétel növekedést eredményezett. Az persze jó dolog, ha legalább esztétikus a weboldalad, logikus a navigáció, bámulatosak a hatalmas, faltól-falig képek, lenyűgözőek az animációk, de kérdés, hogy az igen kíméletlen másodpercekkel szembeni küzdelemben elvérzik, vagy talpon marad? Vagy még csak nem is igazán vonzó, nem reszponziv, hanem régi, nehézkes és lassú? Weboldalsebesség és konverzió (Forrás: Semrush.com) És nem csak látogatókat buksz folyamatosan egy lassú weboldallal, hanem ebből következően pénzt is. De közelítsük meg a dolgot pozitív irányból:
MINÉL GYORSABB A WEBOLDALAD, ANNÁL TÖBB PÉNZT KERES NEKED
Ha sikerül egy másodperccel felgyorsítani , az nagyjából hét százalékos növekedést jelent a konverzióban a Tagman vizsgálata és a legalul látható infografika szerint.