• Tudástár
Dolgok, melyeket tisztán kell látnod a honlapkészítés előtt

Dolgok, melyeket tisztán kell látnod a honlapkészítés előtt

A weblapkészítés rendkívül komoly munkát, tesztelést, kreativitást, tudást igényel, még ha nem is gondolnák sokan. Az itt felsorolt tények érdekes betekintést nyújtanak a weblap készítés hátterébe.

1. Honlapot készíteni egyáltalán nem könnyű

 A weboldalt erőfeszítés nélkül kezelik az emberek, és szinte ösztönösen tudják használni, de egy hatékony, jól használható weblap fejlesztése mögött rengeteg munkaóra áll. Habár úgy tűnhet, hogy egy egyszerűbb honlapot könnyebb megtervezni, ez nem így van. Tehát, ha ráakadsz egy egyszerű, minimalista, viszont jól működő weboldalra, akkor tudd, hogy ezt akár több száz órányi munkával hozták létre.

2. Nem tud bárki weboldalt készíteni

Egy blog esetében talán elég egy sablon, azonban egy komolyabb céges honlapnál már ez nem így van. Ilyenkor sokkal bonyolultabb funkciókra van szükség. Ezért a fejlesztők még a munka kezdetén felmérik az ügyfelek igazi igényeit, és ennek megfelelő honlapot hoznak létre. Tehát inkább bízd a honlapkészítést egy hozzáértő cégre.

3. Weboldal költségei

Kevés pénzből nem lehet jó minőségű honlapokat készíteni. Egy jól kivitelezett weboldal több százezer, míg egy nagyobb, munkaigényesebb weboldal akár milliókba is kerülhet. Sokan azt hiszik, hogy egy jó honlapot kevés pénzből is meg lehet csinálni, de ez nem így van, még egy minimalista weblapnál sem. Ugyanis, képzett szakemberek kellenek ahhoz, hogy egy weblap hatékonyan működjön. Azonban ezt a szakértelmet meg kell fizetni. A webdesignerek és a fejlesztők nem csak összedobnak egy jól kinéző honlapot, hanem hatékonnyá is teszik, erősítik a cégedet és a márkádat. Összességében úgy kell tekintened a weboldaladra, mint egy befektetésre, azaz annyit fogsz visszakapni, amennyit belefektettél.

4. A weboldal készítés szakma

Nem feltétlen az diktál, aki fizet. Meg kell bíznod a designer és a fejlesztők szakmai tapasztalatában, döntéseiben, hiszen ők értenek hozzá a legjobban. Persze lehetnek észrevételeid, ellenvetéseid, de nincs értelme minden döntésüket  megkérdőjelezned. Tudják, hogy mit csinálnak, és a legjobbat akarják kihozni a honlapodból. Megvan a tudásuk és a technikáik, úgyhogy érdemes a tudásukban megbízni.

5. A webdesigner nem tud azonnal válaszolni minden észrevételedre

A webdesignereknek, illetve a fejlesztőknek is vannak más munkái is. Nem állnak rendelkezésedre minden percben és az e-mailjeidre sem fognak feltétlen azonnal válaszolni. Hiszen szakemberekről van szó és nem ügyfélszolgálatról. Ezért előre tisztázd, hogy mikor várhatsz választ a kérdéseidre, és milyen határidővel fognak válaszolni rá.

6. Nem kell a konkurenciát másolni

Nyilván a versenytársak weboldalainak elemzése nyújthat értékes információkat, de ne másold le a honlapjaik designját. Ha jól működő weboldal, akkor persze ki kell deríteni, hogy mi is a titka és a hiányossága. Azonban a Te webdesignerednek egyedi weblapokat kell készítenie, hiszen ez a feladata.

7. A design nagyon fontos

A webdesignerek úgy építik fel az oldalakat, hogy a legfontosabb dolgokra irányítsák a látogatók figyelmét. Ennek érdekében különféle elemző eszközöket is bevetnek, mivel ezek segítségével látják, merre terelődik a figyelem, hova kattintanak, és ezek segítségével tudnak jobb felhasználó élményt biztosítani.

8. A template korlátozza a lehetőségeid

Sablonok használatával talán könnyebben lehet weblapot létrehozni, de ezek használatával nem tudod teljesen az igényeidre, illetve a felhasználóid igényeire szabni az oldalt. Illetve megvan az a veszélye a folyamatos fejlesztésnek is, de ez egy jó fejlesztő segítségével elkerülhető.

9. Miután kész az oldal, a munkának még nincs vége

A weboldalak fejlesztése állandó folyamat, tehát sosincs kész végelegesen. Mindig alkalmazkodniuk kell a folyamatos változásokhoz. Ahogy változnak a trendek vagy alakulnak a SEO-igények, igazodni kell a weboldaladnak is, évente akár többször is. A webfejlesztőnek nem egyszeri munkára kellene megbízást kapnia, mivel folyamatosan kezelni, fejleszteni kell az oldalt.

10. Másként jelennek meg az oldalak különböző böngészőkben

A böngészők eltérő módon értelmezik a HTML-kódokat és ezért különböző módon jelenítik meg a kijelzőn. Ezért is nehéz a webdesignerek és fejlesztők dolga, az a cél, hogy olyan a weblapok minden böngészőn jó élményt nyújtsanak a felhasználóknak. Tehát sok tesztelésre van szükség ahhoz, hogy egy weboldal kikerülhessen a közönség elé.

11. Reszponzív/válaszoló design nem ugyanaz mint a mobil weboldal

 Egy felhasználónak nem muszáj tudnia, hogy milyen technológia miatt használható jól egy weboldal mobilon, tableten és asztali gépen is. A megoldás erre többféle: reszponzív, adaptív, vagy szeparált mobiloldal.

12. Nem jönnek rögtön a látogatók

Sokan feltételezik, hogy amint elkészült a honlapjuk, mindjárt ömlenek is rá a látogatók és jönnek a megrendelések. Ez azonban nem így van. Az embereknek legelőször meg kell találnia az URL-edet. Olyan marketingtevékenységeket kell végezni, mint például a tartalomgyártás vagy a közösségi oldalak aktív használata. Persze ahhoz, hogy a céged a weboldalad segítségével nőjön, később szükséged lesz a marketing és a fejlesztés összehangolására.

13. Egy két éves honlap már túl öreg lehet

A webdesignereknek folyamatosan alkalmazkodniuk kell a technikai fejlődésekhez, hiszen a weboldalak elérésének módja is időnként változik. A weboldaladnak mindig naprakésznek kell lennie, ezért mindig a legújabb technikákat kell alkalmazniuk. Egy elavult honlap már lehet, hogy nem jelenik meg rendesen minden böngészőben.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!

Nagy Zsófia
projektmenedzser
+36 30 790 46 17
info@navisofthungary.hu