• Tudástár
A webshop készítés előzményei

A webshop készítés előzményei

A honlap készítés elõzményei Egy átlagos ember számára néhány alapvetõ információt szükséges figyelembe venni ahhoz, hogy a weblap készítését érdemben követni tudja. A laikus számára az egyértelmû dolgok az addig látott weboldalak mûködésébõl fakadnak, de a fejlesztõ munka, mely legtöbbször egy csapat összeszokott profi weblapfejlesztõ terméke, már nem átlátható és nem követhetõ. A befektetett munka és az ismeretek hiánya okozza azt a naivitást, hogy saját tapasztalat nélkül ütõképes honlapot tudunk készíteni elõzetes ismeretek nélkül is.
 

1. A weboldal készítés nem akárki munkája


Azt gondolhatják sokan, hogy mivel sok weboldal létezik azokat õk maguk is képesek lesznek megalkotni. A saját készítésû honlapok mûködése legtöbbször sablonok használatát jelentik merrõl már a fentiekben szóltunk. A sablonok elõnyei, hogy szinte bárki képes bizonyos tartalmakat megjeleníteni. Ez azonban távol áll a professzionális megjelenéstõl. A saját kezûleg elkészített honlapokon a tartalmak sokkal inkább egy bloghoz hasonlatosak, mintsem egy professzionális csapat Által létrehozott tartalom és forma megjelenítéshez. Egy cég honlapja sokszor Összetett funkciókat tartalmaz, gondoljunk csak a megjelenítésen túl a webshopokra, készletezésre, nyilvántartásra, vagy akár az interakciókra. Mindezek a funkciók egy egyszerû blog esetében alig, vagy egyáltalán nem elérhetõek, akármilyen lelkesek is vagyunk. A „csináld magad mozgalom” keretében létrehozott honlapok professzionális szemmel az alul funkcionáló, rosszul tervezett megjelenés produktumai. Ha egy lelkes amatõr barátunk szolgálatait vesszük igénybe, annak eredménye esetleg szolgáltatásunk, termékünk megjelenésének csökkenése, Mely automatikusan partnereink elvesztéséhez, bevételen csökkenéséhez vezet. Mindezek szem elõtt tartásával elkerülhetjük azokat a zsákutcákat, melyek a félprofesszionális hozzáállással, vagy az amatõr rajongással párosulva csak rontanak cégünk megjelenésén, és termékeink eladhatóságán.

2. A honlap létrehozása nem egy magától értetõdõ folyamat eredménye


Úgy tûnhet, hogy a weboldal kialakítása ugyanolyan egyszerûen mûködik, mint ahogyan az alkalmazások során meglátogatjuk a weboldalakat. Mindenhol lap, mely kicsit is ad magára, komoly elõzményekkel, szaktudással, és ízléssel párosulva jön létre. A létrehozásában mûködõ szakemberek, ezt a munkát már sok száz, sõt sok ezer órányi gyakorlással, tapasztalattal ötvözve érte el, melyet piacképes módon most számunkra is átadhatnak. Egy lényegre törõ és minden tekintetben informatív honlap éppen a letisztultságában mutatja azt a kikristályosodott tapasztalat rendszert, mellyel a honlap készítõje rendelkezett. Mindebben a megrendelõ gondolat világának megértése ötvözõdik a szakmai tudással.

3. A honlap készítés magas szintû internetes szakma


A megrendelõ a pénzéért meg akarja kapni azokat az elképzeléseket, mellyel szerinte termékeit jól képes prezentálni a piacon. Az oldal készítõje és a megrendelõ között éppen ezért szükséges az a kölcsönös bizalom és jó kommunikáció, mely a kívánt termék létrejöttét fémjelzi. Ennek hiányában mindkét fél erõltetni fogja a saját elképzelését, anélkül, hogy a professzionális megjelenítés szakmai követelményei fuzionálni tudnának, így létrehozva kívánt honlap megjelenést. A weboldal készítõi, a designerek, és az egész fejlesztõcsapat nem egyszerûen összedob egy nekünk tetszõ honlapot, hanem koncepciók alapján készítik el egy, a cég és a termék bemutatását szolgáló weboldalt. Egy ilyen egyedi oldal egyszerre tükrözi a cég hozzáállását, misszióját, tartalmát, és lehetõséget nyújt a piacon való további erõsödéshez. A honlapot készítés szakemberek teljesen tisztában vannak azzal, hogy az általuk kialakított megjelenés ahol lapon mennyi látogatót csalogat, tart meg, és kapcsol a céghez és a termékhez. Így válik hatékonnyá a kölcsönös munka a megrendelõ és a honlapok készítõi között – biztosítva felhasználók számára a cég és a termék jó elérhetõségét. A közös munka alapja a bizalmi viszony és egymás szakmaiságának tisztelete.

4. Az anyagi háttér – mennyibe kerül egy honlap elkészítése


Igen széles skálán mozognak a honlapok elkészítésében megtalálható árkategóriák. Lehetséges már pár tízezer forintért is honlapot készíttetni, de az ár akár több millió forintig is terjedhet. Általában egy megfelelõen elkészített honlap ára hat számjegyû összeget jelent. Ennek hátterében meg fizetendõ összeg a szaktudásom túl az eszköz háttér, mellyel az oldalak készítõi rendelkeznek. Mindezek mind a hardver, mint a szoftver részérõl komoly felkészültséget jelentenek. Éppen ezért adott weboldalak elkészítésének ára akár több milliós kiadást is jelenthet a megrendelõ számára, különösen, ha összetett funkciókat, és egyedi megjelenést kíván a megrendelõ. Egy egyszerû honlap elkészítése azonban lehet, hogy magasabb összegben kerül, mivel a letisztultság egy olyan célzatos, és koncentrált Figyelemnek az ötvözete melyek a célközönség elérését maximalizálják. Ekkor éppen a letisztultságot kell megfizetni, mely hatékonyságban jelentkezik. Ezzel kapcsolódnak a mûködõképes honlap tartalmi elemei, melyek funkcionálnak, anélkül, hogy zsákutcába juttatnak a potenciális vásárlókat keresés közben.

5. Másolni nem érdemes – különösen a konkurenciát nem


Az élet minden területén a vetélytársak másolása az egyedi kialakítás lehetõségétõl szakít el. Lehetséges, hogy jó ötleteket kapunk, az is megtörténhet, hogy kisebb módosításokkal átalakítva közöljük mások tartalmát, de ez a tartalom nem illeszkedik a saját termékünk arculatához és a saját célközönségünk körét sem leszünk képesek kialakítani. Mások ötletei lehetnek számunkra megtermékenyítõek, azonban az egyedi gondolatok megjelenítése nem megkerülhetõ. A sablonos gondolkodás mind a megrendelõt, mind a weblap kialakítóját bezárja is elfásítja. A sorozatban gyártott honlapok eszmeiségükben is különbözõek kell legyenek. A honlap megalkotója éppen ezért felel.

6. A honlap kialakítása – a látogató körbevezetése


A designer úgy alakítja ki a honlapot, hogy az a látogatók számára tükrözze az információk sorrendjét, A prioritásokat elõl, a kevésbé fontos dolgokat hátul helyezve el. A honlap struktúrája nem csak a termékrõl vagy a szolgáltatásról informál, hanem a látogatók figyelmét vezetve tereli a különbözõ termékekhez, bemutatva a cég értékrendjét, filozófiáját, affiliációját. Így a honlap speciális arculatot kap, mely valóban vezeti az oda látogató érdeklõdõket. A tökéletes honlap felépítés olyan háttér technológiát kíván, mely folyamatosan elemzi a látogatói szokásokat, megmutatja a különbözõ érdeklõdési köröket. A designer ezen tapasztalatok birtokában fejleszti, fokozatosan és folyamatosan megújítja a honlapot – a megrendelõ és partnerei közti optimális kommunikáció szem elõtt tartásával.

7. A designer korlátai


A designerek olyan szakemberek, akiknek saját életük is van, akárhogy is úgy tûnik, hogy a megrendelõ folyamatos kiszolgálásával foglalkoznak. Ennek megfelelõen a designer élete is a magánélet és a szakmai munka között egyensúlyoz. A megrendelõnek érdemes elõzetesen tisztáznia, és önmagában prioritást felállítania annak érdekében, hogy a kommunikáció designerrel minden tekintetben optimálisan haladjon, a felek kölcsönös megelégedésére. A designer felvetõdõ kérdésekre szakmai ismeretei legjavát adva válaszol, de õ sem képes folyamatosan rendelkezésre állni. A kommunikáció csatornái lehetnek telefonos, cset-en történõ, személyes megbeszélés alapú kapcsolatok, melyeknek megvannak a maguk elõnyei és hátrányai. Felvetõdik még a határidõ kérdése, melyen belül a szakember választ kell adjon a megrendelõ felmerülõ kérdéseire. Ha ezeket a kereteket sikerül közösen kialakítani, akkor a honlap elkészítése is zökkenõmentesen zajlik.

8. Sablon – olcsó, de behatárol


A konkrét honlap elkészítés egyik fontos szempontja, hogy alkalmazzunk sablonokat, ún. templátokat. Amikor olcsón, gyorsan, saját magunk számára készítünk honlapot, akkor elõszeretettel alkalmazunk sablonokat. Az olcsóbb honlapok szintén ilyen módon készülnek, melyen a külsõ látogató számára is könnyen felismerhetõ a sablonok használata. Önmagában a sablon nem jelent igénytelenséget, sokkal inkább egy folyt a határok kialakulását prognosztizálja, melyek az egyedi design megvalósulását gátolhatják. A honlap fejleszthetõsége szintén alárendelõdik a sablonok rugalmasságának. Elõfordulhat, hogy a honlap belefullad a sablonok korlátaiba, mivel egy ponton túl már kezelhetetlenné válik.

9. Elkészült a honlapunk, hol vannak a látogatók?


Az új weboldalunk elkészülését követõen ne áltassuk magunkat azzal, hogy rögtön több tízezer látogató fog bennünket keresni az internet világméretû sokmilliárd oldallal, melyek közül a mi honlapunk csak az egyik. Ez akármennyire is kedves számunkra nem jelenti azt, hogy mindenki minket fog keresni. Az embereknek, potenciális látogatóknak szükségük van honlap URL-ét meglelni. Honlap készítésének és felfuttatásának, megismertetésének fázisa következik, mely során nemcsak a keresõkhöz és böngészõkhöz optimalizáljuk ahol lapunkat, hanem olyan hálózatba ágyazz be, mint amilyenek a közösségi oldalak, különbözõ gyûjtõoldalak, vagy akár a saját magunk reklámozása más felületeken. A további sikerek érdekében a fejlesztõ cég honlap mûködését a megjelenés ez igazítja, mely a további fejlesztõ munka része. Ekkor történik bizonyos szükséges marketing lépések és a fejlesztés oldalának kölcsönös támogatása.

10. Az elkészült honlap életre kel


Miután elkészült az általunk megálmodott honlap, még nem dõlhetünk hátra a karosszékben. A munka egy másik nagy része éppen ekkor kezdõdik, hiszen innentõl hol laknak a többi mûködõ oldal között kell megállnia a helyét. Ez az idõszak már a keresõkkel való megfelelõ megtalálhatóság megvalósítása, mely egyben a láthatóságunkat és a piacképességünket is meghatározza. A szakemberek által kialakított honlap egyes funkciói ezen a ponton kapcsolódnak be és aktivitásuk segítségével a világháló rengeteg terméke közül úgy irányulnak, hogy megtalálják az óhajtott célközönséget. A megtalálhatóság mûvészete ahol a készítés egyik kulcsa, melyet optimalizálásnak, a böngészõk és a keresõmotorok Mûködéséhez szabva állítanak be. Ezt rövidítésként egy angol kifejezésbõl SEO-nak neveznek, mely az optimális fellelhetõséget jelenti. A honlap jól megszerkesztve megfelel azoknak az elvárásoknak, mellyel a böngészõk rátalálnak és rangsorolják õket. Ehhez szükséges, hogy a programozás technikailag tökéletes legyen, a megfelelõ kulcsszavakat a megfelelõ helyen pozícionálják. A szaktudás nélkül SEO nem mûködik optimálisan, hiszen böngészõk keresõ algoritmusai idõrõl idõre megújulnak, így a nem frissített honlapok hátrébb kerülhetnek és lemaradnak a megtalálhatóság versenyében. Egy jól felépített honlap így képes versenyben maradni és a szolgáltatást vagy terméket megfelelõen eljuttatni a partnerekhez, célközönséghez.

11. Egyedi böngészõ, egyedi algoritmus


Minden böngészõ másként értelmezi a leprogramozott kódokat a honlapokról, és ennek megfelelõen sorolja be õket a találati listán. Természetesen nem lehetséges az összes böngészõ minden elvárásának megfelelni, de a legfontosabb a programozói szempontból jól ismerni a megfelelõ CSS szabványokat, Valamint az aktuális HTML kódokat, ezáltal biztosítva a honlap célközönséghez való eljutását. Az elkészült honlap általában több teszt során bizonyítja, hogy beállításai megfelelõek-e. A designer így fokozatosan alakítja ki a honlap elérhetõségét és a böngészõk által való megtalálhatóságot.

12. Különbség a mobil weboldal és a reszponzivitás között


A megrendelõnek nem feltétlenül szükséges informáltak lennie az olyan szakkifejezésekrõl, amilyen például a mobil weboldal vagy a reszponzív kialakítás. A programozónak vagy honlap készítõjének azonban mindenképpen tudatában kell lennie, hogy egy mobilbarát honlap nem lesz feltétlen reszponzív minden gép típushoz, legyen az asztali számítógép vagy mobil eszköz, esetleg tablet. Ennek érdekében alakították ki az olyan szeparált mobil oldalakat, melyek adaptív módon mûködnek és tartalmaznak mind asztali gépek, mind mobil eszközök számára optimális mûködést. Egy komolyabb honlap mûködéséhez mind a reszponzivitás, mind a különbözõ géptípusokhoz illeszkedõ szeparált mûködésmód elvárt funkciók.

13. Folyamatos fejlesztés szükséglete


Honlap készítõi arra törekszenek, hogy a létrehozott oldalak Tartalmai, és stílusjegyei megfeleljenek az újdonsült technikai követelményeknek és a látogatók elvárásainak. Ezáltal a honlap folyamatosan fejlõdik, változik, mely egyben a fellelhetõséget is befolyásolja. Ezért szükséges, hogy a honlap készítõje szaktudásában kövesse a technikai fejlõdést, melynek alkalmazása a honlapban kell, hogy realizálódjon. Könnyen elõfordulhat, hogy egy pár éves honlap – éppen a technikai változások, a böngészõk algoritmusainak fejlõdése miatt – visszacsúszik a keresési rangsorban, és már nem szolgálja a termék megfelelõ megjelenítését. A honlap készítõje éppen ezért az aktuális technológiához igazítja a honlapot, melynek illeszkednie kell a célközönség elvárásaihoz.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!

Nagy Zsófia
projektmenedzser
+36 30 790 46 17
info@navisofthungary.hu