5+1 baki, amit sajnos könnyű elkövetni a weboldalunknál
A weboldalak létrehozása, karbantartása és fejlesztése igazán embert próbáló feladat tud lenni, s sajnos hibázási lehetőség is akad bőven. Főleg, ha nem profik készítik és fejlesztik a weboldalt. Ezen bakik közül ragadtunk ki most 5+1 problémát, ami igen gyakori a magyar weboldalaknál, ám sikerüket erősen visszaveti.
1. Másolt tartalom továbbközlése
Sokan esnek abba a hibába, hogy nem szánnak időt a szöveggyártásra vagy nem kérnek külsős segítséget ebben a témában, hanem inkább más weboldalról lementenek szövegeket és azokat egy az egyben továbbközlik a saját oldalukon, vagy esetleg kicsit átírják, hogy ne legyen olyan feltűnő az egyezés. Nos, nem nehéz kitalálni, hogy ez a módszer egyáltalán nem tisztességes. Több oka van, amiért ezért megüthetjük a bokánkat, de hogy a Google-nek sem fog tetszeni, az is biztos. A Google Pingvin algoritmusa ugyanis nagyon nem szereti és ennek megfelelően szépen bünteti is azon weboldalakat, melyek másolt, duplikált tartalom feltöltésére vetemedtek.
2. Lajhár tempó
A Google megzabolázza a lajhárokat is, vagyis a túl lassan betöltődő weboldalakat is. Éppen ezért ne sajnáljuk az időt minden olyan tevékenységre, ami gyorsítja a honlapunk működését.
3. Magyartalan kulcsszóhalmozás
Rendben van, ha alaposan sikerült legyűjteni azokat a kulcsszavakat, melyek a mi vállalkozásunk számára relevánsak lesznek és jó tanulóként megtanultuk, hogy a kulcsszavak felderítése után szépen neki kell állni a szövegírásnak. Ám a tartalomgyártásnak is megvannak a maga szabályai. Nem lesz jó, ha írunk egy valamilyen szöveget, majd ügyesen teleaggatjuk a kulcsszavainkkal, s végeredményként kapunk egy magyartalan, fura hangzású szóhalmazt, ami nem lesz értékelhető se az olvasónk, se a Google számára. Tehát a büntetést elkerülendő törekedjünk az olyan egyedi szövegek írására, melyek egyrészről tartalmasak, informatívak, másrészről pedig tartalmazzák a kulcsszavainkat, de csak kellő mértékben, ne legyenek zavaróak, természetellenesek.
4. 404-es hiba
Ha egy weboldalon 404-es hibaüzenetet kapunk, akkor az azért van, mert a keresett tartalom többé már nem létezik vagy nem hívható elő – ez nagyon gyakori probléma. Az optimális az lenne, ha a weboldalunk 404-es errort semmiképp sem produkálna, de ha ezt esetleg nem tudjuk kivédeni, akkor legalább annyit tegyünk meg, hogy a 404-es hibaüzenetben elnézést kérünk az olvasótól, megadjuk elérhetőségeinket, ahol elérhet minket, s végezetül berakunk egy linket, amivel egy számunkra fontos oldalra érkezhet, és ott folytathatja a böngészést.
5. A linkelés túltolása
A Google nem kedveli, ha egy weboldal átlépi a linképítés megszokott sebességét, éppen ezért hiába volt régen nagyon divatos a linképítés, manapság már nem kifizetődő erre intenzíven ráállni, mert csak kárunk származhat belőle.
6. A mobiloptimalizálás kihagyása
Sokszor említettük már, hogy a mobileszközökre történő weboldal optimalizálás napjainkban elengedhetetlen. Használjuk ki a modern technikában rejtőző lehetőségeket és a Google értékelni fogja fáradozásainkat.