3 marketing mutató, ami megtéveszthet téged
Összegyűjtöttünk 3 olyan marketing mutatót, amit egyszerűen nem érdemes figyelembe venni, ugyanis tulajdonképpen semmilyen értékes információt nem tartalmaznak. Ettől függetlenül mégis vannak páran, akik még mindig hisznek ezekben, ezeknek. Pedig nem kéne! Lássuk, melyek ezek!
1.) Facebook rajongói szám: nem jó marketing mutató
Ez manapság lényegében semmitmondó adat. Tudniillik lehetséges, hogy egy Facebook oldalnak 100 rajongója van, de ezek nagy része legalább heti egyszer magától felkeresi az adott Facebook oldalt, hogy megnézze, mi újság ott. Ez persze a ritkább, ugyanakkor nagyon szívmelengető eset. Másrészről vannak olyan Facebook oldalak, melyek több tízezer rajongói számmal büszkélkedhetnek, de ezen rajongók aktivitása majdhogynem a nullával egyenlő. Ez nemcsak a felhasználók hibája és lustasága, hanem napjainkban a Facebook oldalak organikus elérésének tendenciája sajnos a 0-hoz konvertál.
Mindez a hirdetések felé lökött mindenkit, aki a Facebookot üzleti célból használja. Bármennyire is nem tetszik ez a többségnek. Tehát ahhoz, hogy eljussunk az emberekhez és bekerüljünk a hírfolyamukba, hirdetések vásárlására lesz szükségünk. Vagyis az, hogy hányan lájkolták a Facebook oldalunkat, maradjon egy szép szám, de semmi több.
2.) Page Rank: nem jó marketing mutató
Pár éve még közkedvelt volt a PageRank, ami egy számban mutatta meg egy weboldal minőségét. Ám utoljára 2013-ban frissítette a PageRanket a Google, és lényegében azóta a kutya se használja ezt a mutatót, hiszen semmilyen lényeges információt nem tartalmaz már. Ettől eltekintve még ma is vannak olyanok, akik kiejtik a szájukon a PageRank szót, pedig nem kéne, nagyon nem.
3.) Ad Impressions: nem jó marketing mutató
Ez is egy csalóka adat, amiből sajnos téves következtéseket vonhatnak le a hozzá nem értők. Lényegében arról van szó, hogy a legtöbb hirdetéskezelő rendszer számolja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg. Ez eddig szép és jó, ám sajnos nem jól végzi el ezt a számolást. Ugyanis olyan megjelenítéseket is hozzáad, amelyek nem is helytálló megjelenítések. Például amikor a hirdetésünk a Google találati listájának alján helyezkedik el és ugyan a felhasználónak lett volna lehetősége meglátni, de sajnos nem görgetett le az oldal aljára, hanem inkább valamire rákattintott felül és elnavigált egy másik oldalra. Hamar beláthatjuk, hogy ez a felhasználó nem látta a hirdetésünket. Ez egyértelmű. Ám a hirdetéskezelő rendszer nem így véli, és előszeretettel hozzáad +1-et a megjelenések számához. Sajnos végül egy teljesen fals számot kapunk, amit nem is érdemes figyelembe venni.