3+1 módszer, amivel lefaraghatsz az AdWords költségeidből
Az alábbi 3+1 módszerrel csökkentheted az AdWords költségeidet, mert tudjuk, hogy te is vágysz a költséghatékonyságra!
1.Szűrj megyékre, városokra!
Nézzük meg, hogy előző hirdetéseink melyik megyékben és esetleg városokban teljesítettek jól. Ugyanis rengeteg pénzt spórolhatunk meg azzal, hogy a legközelebbi hirdetési kampányunknál ezekre a számunkra releváns megyékre vagy városokra célzunk. Ezen kívül, ha azt látjuk, hogy egy-egy megye egyik kampányunknál sem teljesített eddig jól, akkor azt nem árt, ha a következő kampányunk helyszínei közül kivesszük.
2.Időzítsd a hirdetést!
Azzal is spórolhatunk, ha nem 0-24-ben jelenítjük meg a hirdetésünket, hanem csak bizonyos időszakokban. Így például kizárhatjuk az éjszakát vagy a kora reggeli órákat, hiszen fölösleges akkor hirdetnünk, amikor mindenki az alvással vagy a munkába való jutással van elfoglalva. Ezt a döntést is jó, ha megelőzi egy kutatás, tehát megnézzük, hogy vásárlóink többsége milyen napokon és a napnak melyik szakában döntött a vásárlás mellett. Ha esetleg a célközönségünk között vannak éjjeli baglyok is, akkor persze nem érdemes kizárni az éjjeli órákat.
3.Zárj ki IP-címeket!
Ugye megvan az a mondás, hogy saját magunk ellenségei nem vagyunk? Nos, lehet, hogy ismerősen hangzik ez a frázis, de valamiért mégis hajlamosak vagyunk rákattintani a SAJÁT hirdetésünkre. S nem egyszer, nem kétszer, hanem sokszor. Ezen a ponton idézhetnénk a nemrégiben elhíresült reklámszöveg részletét: ,,De miééért?” Bizony-bizony! Amikor ugyanis a SAJÁT hirdetésünkre kattintsunk, akkor lényegében a SAJÁT pénztárcánkból vesszük ki a pénzt feleslegesen és a saját statisztikánkat rontjuk. Persze ellenőrzés céljából rá lehet menni a saját hirdetésünkre, de a hobbi kattintásokat inkább hagyjuk meg a konkurencia hirdetéseinek! :D
4.Zárd ki a mobilt, ha nincsen mobiloptimalizált weboldalad!
AdWords kampányok létrehozása előtt érdemes megnézni azt is, hogy előzőleg a mobilos forgalom hogyan teljesített, s ha azt látjuk, hogy ez az eszköz nem volt eléggé termelékeny, akkor dönthetünk amellett, hogy a kampányból kizárjuk. Ám azzal mindenképpen érdemes tisztában lenni, hogy előbb-utóbb, s inkább előbb szükség lesz arra, hogy weboldalunkat mobilra és táblagépre is optimalizáljuk, mert manapság már rengeteg ember ezeket az eszközöket használja információszerzésre és vásárlásra is.