• blog
    Tudástár
Weboldal sebesség - 6. rész

Weboldal sebesség - 6. rész


Barack Obama amerikai vezető kampányában oldalának betöltési idejét 5 másodpercről két másodpercre javították. Ez 14 százalékkal növelte a konverziót, és további 34 millió dollárt jelentett a számára. A Mozilla tekintetében 2,2 másodperces sebesség növekedés 15,4 százalékkal emelkedő konverziót eredményezett, mivel 60 millióval emelkedett a letöltések száma éves viszonylatban. Nyilvánvaló tehát, hogy mi a feladat. A gyakorlatban a felhasználók által elfogadott 3 másodperc alá viszonylag könnyen le lehet nyomni egy weboldal betöltési idejét. A webfejlesztőt és a pénztárcát nem kímélő meló azonban leginkább ezután kezdődik. Amikor 2, majd esetleg a Google által javasolt 1,5 másodpercnél gyorsabb betöltődést kívánunk elérni. De érdemes és egyre inkább szükséges elvégezni ezt a fejlesztést. Ha a látogató a konkurenciánál várakozás nélkül kapja meg amire szüksége van, akkor azt az oldalt fogja használni, ott fog költekezni, és oda fog legközelebb is visszatérni, nem pedig hozzád.
 

WEBOLDALGYORSASÁG ÉS SEO


A weboldalak gyorsaságára érdemes SEO-szempontból is némi figyelmet fordítani. A SEO-sok mindig azzal foglalkoznak egy weboldal optimalizálása során, hogy annak sebessége a lehető legkisebb legyen. A feltételezések szerint minél sebesebb egy oldal, az annál nagyobb eredményt jelent a találati oldali rangsorolásnál. De vajon a Google is ilyen szemmel néz a weboldalak sebességére? Azaz minden ezredmásodperc számít a helyezés kikalkulálásánál? Nem így van.
 

NEM AZ EZREDMÁSODPERCEKET VIZSGÁLJA


A kérdés alapja tulajdonképpen az, hogy a weboldalsebesség milyen fontosságú rangsorolási tényező a Google szemében. Ez John Mueller, a Google szakértőjének válaszából talán sokkal világosabbá válik. Ő azt emeli ki, hogy ugyan komoly negatív hatása van a rangsorolásra annak, ha egy website lassú, viszont néhány ezredmásodpercnyi sebességnövekedés egy alapból már gyors oldalnál, nem javít annak helyezésén.

Mint tájékoztatott, két szempontból kell nézni a sebesség kérdését. Az egyik az a tempó, amelyet a felhasználó tapasztal a böngésző előtt ülve, tehát az az idő, amíg megnyílik számára egy weboldal a kijelzőn. Ez egy rangsorolási faktor, azonban nem a legfontosabb – szögezte le. A Google megkísérli megkülönböztetni azokat a weboldalakat, melyek igazán lassúak azoktól, amelyek rendes sebességgel működnek. De az ezredmásodpercek farigcsálása ezeknél már nem fog semmit sem változtatni.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!