• Tudástár
Weboldal sebesség - 6. rész

Weboldal sebesség - 6. rész


Barack Obama amerikai vezető kampányában oldalának betöltési idejét 5 másodpercről két másodpercre javították. Ez 14 százalékkal növelte a konverziót, és további 34 millió dollárt jelentett a számára. A Mozilla tekintetében 2,2 másodperces sebesség növekedés 15,4 százalékkal emelkedő konverziót eredményezett, mivel 60 millióval emelkedett a letöltések száma éves viszonylatban. Nyilvánvaló tehát, hogy mi a feladat. A gyakorlatban a felhasználók által elfogadott 3 másodperc alá viszonylag könnyen le lehet nyomni egy weboldal betöltési idejét. A webfejlesztőt és a pénztárcát nem kímélő meló azonban leginkább ezután kezdődik. Amikor 2, majd esetleg a Google által javasolt 1,5 másodpercnél gyorsabb betöltődést kívánunk elérni. De érdemes és egyre inkább szükséges elvégezni ezt a fejlesztést. Ha a látogató a konkurenciánál várakozás nélkül kapja meg amire szüksége van, akkor azt az oldalt fogja használni, ott fog költekezni, és oda fog legközelebb is visszatérni, nem pedig hozzád.

WEBOLDALGYORSASÁG ÉS SEO


A weboldalak gyorsaságára érdemes SEO-szempontból is némi figyelmet fordítani. A SEO-sok mindig azzal foglalkoznak egy weboldal optimalizálása során, hogy annak sebessége a lehető legkisebb legyen. A feltételezések szerint minél sebesebb egy oldal, az annál nagyobb eredményt jelent a találati oldali rangsorolásnál. De vajon a Google is ilyen szemmel néz a weboldalak sebességére? Azaz minden ezredmásodperc számít a helyezés kikalkulálásánál? Nem így van.

NEM AZ EZREDMÁSODPERCEKET VIZSGÁLJA


A kérdés alapja tulajdonképpen az, hogy a weboldalsebesség milyen fontosságú rangsorolási tényező a Google szemében. Ez John Mueller, a Google szakértőjének válaszából talán sokkal világosabbá válik. Ő azt emeli ki, hogy ugyan komoly negatív hatása van a rangsorolásra annak, ha egy website lassú, viszont néhány ezredmásodpercnyi sebességnövekedés egy alapból már gyors oldalnál, nem javít annak helyezésén.

Mint tájékoztatott, két szempontból kell nézni a sebesség kérdését. Az egyik az a tempó, amelyet a felhasználó tapasztal a böngésző előtt ülve, tehát az az idő, amíg megnyílik számára egy weboldal a kijelzőn. Ez egy rangsorolási faktor, azonban nem a legfontosabb – szögezte le. A Google megkísérli megkülönböztetni azokat a weboldalakat, melyek igazán lassúak azoktól, amelyek rendes sebességgel működnek. De az ezredmásodpercek farigcsálása ezeknél már nem fog semmit sem változtatni.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!

Nagy Zsófia
projektmenedzser
+36 70 428 2519
info@navisofthungary.hu