• blog
    Tudástár
SEO rangsorolási tényezők 1. rész

SEO rangsorolási tényezők 1. rész


A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, illetve lesni a Google szakembereinek nyilatkozatatit azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire lényeges a Google számára. A helyzet ráadásul évről-évre mindig módosul, általában jelentősen. De azért egy cikkben összeszedtük, hogy elvileg melyek lehetnek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők 2017-ben a Google számára.

Beleszámítanak külső és belső linkek, a tartalom relevanciája, a weboldal használhatósága, stb. Hogy pontosan mi minden, ahhoz az egyik legjobb támpontot még mindig a kereső optimalizálással foglalkozó cégek tapasztalatai adják. Ezek a vizsgálatok azt mutatják meg, hogy a weboldalak mely tulajdonságai milyen erős kapcsolatban vannak a jobb helyezéssel. De persze erősen támaszkodunk a Google szakembereinek elejtett megjegyzéseire is.
 

A RANGSOROLÁSI TÉNYEZŐK KÖZÜL A LEGFONTOSABBAK MÉG MINDIG A LINKEK, DE…


Annak ellenére, hogy az elmúlt évek a linkek fontosságának csökkenéséről szóltak a SEO-ban, még mindig a linkek számítanak a legfontosabb tényezőnek a rangsorolásnál a Moz, a Backlinko, Stone Temple Consulting és a Searchmetrics vizsgálatai szerint is. Ugyanakkor a Searchmetrics 2016-os tanulmánya úgy fogalmaz, hogy a weboldalakra mutató külső linkek ma már csak egyetlen rangsorolási tényezőt jelentenek a sok közül. A korreláció ugyan magas maradt a linkek és a helyezés között, azonban egyre csökken a fontosságuk. Az olyan felhasználói jelzések ugyanis, mint az, hogy milyen gyakran kattintanak az emberek egy-egy találatra, illetve mennyi ideg maradnak egy adott weboldalon, jobban segítik a keresőmotorokat annak meghatározásában, hogy az adott oldalnak mennyire sikerült választ adnia a felhasználóban felmerülő kérdésre. – Gary Illyes, a Google szakembere ugyanakkor egyenesen azt állítja, hogy akár linkek nélkül is el lehet érni jó helyezést olyan kulcsszavakra, melyekre csak közepes verseny van.
Persze van aki mást mond. A Stone Temple Consulting vizsgálata ugyanis “közel tökéletes egyezést” talált a jó Google-helyezés és az oldalra mutató linkek között. A tanulmány ennek érdekében 6 ezer találati oldal esetében vizsgálta meg az első 50 helyen szereplő weboldalt, és összevetette a linkek számát a helyezéssel. Ez pedig azt mutatta, hogy akármennyire is szofisztikált ma már a Google kereső-algoritmusa, a helyzet az, hogy a linkek tökéletesen meghatározzák azt, hogy milyen helyen szerepel egy adott weboldal a találati oldalakon.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!