• blog
    Tudástár
Mit válasszunk ki a Facebook hirdetéseknél: USD vagy HUF?

Mit válasszunk ki a Facebook hirdetéseknél: USD vagy HUF?


Sokakban felmerül tömérdek kérdés azzal kapcsolatban, hogy a Facebook hirdetéseknél milyen beállításokat alkalmazzanak, s az egyik leggyakoribb dilemma az, hogy USD vagy HUF alapú legyen az elszámolás a Facebook számlán.

USD vagy HUF elszámolás a Facebook számlán?


Ha csupán a magyar piacon tervezzük a jelenünket és a jövőnket, akkor a HUF-ot válasszuk, ám ha az amerikai piacra céloznánk, akkor az USD-t. Ha esetleg már ki lett választva a forint, de szeretnénk váltani, akkor létre hozhatunk egy új Facebook Business Accountot, amelyen belül mindegyik hirdetési fiókhoz külön devizát választhatunk. Ha viszont a külföldi célpiac és az USD felé kacsintgatunk, akkor azzal kapcsolatban hoztunk még 3 tudnivalót, amit érdemes átfutni. Íme!

1.Árfolyam-ingadozás


Általánosságban véve az árfolyam-ingadozás igazi mumus a külföldi piacokon is aktív vállalkozók számára, ugyanis igen negatív hatással lehet az üzletmenetre, kockázatot szül és akár veszteségeket is eredményezhet, amit nyílván mindenki cégvezető szeretne elkerülni. Jóllehet az USD és HUF devizapár változékonysága kevésbé jellemző éves átlagban, ám egy rövidebb időszakot tekintve az USD és HUF árfolyam-ingadozás is negatív hatású tud lenni és okozhat némi homlokráncolást a cégvezetőknek.

2.Real Time Bidding (=RTB)


A Real Time Bidding (rövidítve RTB) nagyon leegyszerűsítve egy olyan ’’tőzsde’’, ahol a hirdetők hirdetés megjelenésre licitálnak. S jó tudni, hogy a licitálás hivatalos pénzneme a dollár. Minden egyéb valutában meghatározott licitet a Facebook az aktuális árfolyamok szerint vált át, amivel kapcsolatban hamar beláthatjuk, hogy egy árfolyam ingadozás esetén könnyedén bukhatunk vele.

3.User Acquision Cost (=UAC)


Az User Acquision Cost (rövidítve UAC) mutató azt mutatja meg, hogy mennyiért kapjuk meg egy ügyfél érdeklődését, s ennél érhető módon a költséghatékony megoldások a legnépszerűbbek minden cég életében. S miközben azon sakkozunk, hogy az UAC-ot minél alacsonyabb szinten tartsuk, nagyon nem esik jól, ha egy árfolyam-ingadozás bezavar. Ezen kívül a hirdetések hatékonyságának mérésekor természetesen felhasználjuk a hirdetés költségének mértékét is, tehát láthatjuk, hogy az esetleges árfolyam-ingadozások az eredmények kiértékelésénél szintén zavaróak lehetnek.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!