• Tudástár
Mikor használj aloldalt, aldomaint vagy microsite-ot? 2. rész

Mikor használj aloldalt, aldomaint vagy microsite-ot? 2. rész


MIKOR ALKALMAZZ MICROSITE-OT?


A microsite egy önálló domainen lévő weboldal, tehát van egy saját gyökér domainje. Habár a gyökér domain egy bevett szóhasználat, tulajdonképpen egy második szintű domainról van szó. Amikor van egy tartalmad, melyet jól tudnál hasznosítani a fődomaineden, illetve annak alpmappáiban, akkor nem igazán van értelme, hogy egy különválasztott domainre tedd azt a tartalmat. Ha mégis erre kerül sor, akkor beszélünk úgynevezett microsite-okról. A microsite-ok jellemzően valamilyen marketing-cél vagy egy eltérő tartalom miatt kerülnek kialakításra. Mivel egy ilyen microsite egy teljesen eltérő domain, ezért tényleg csak akkor érdemes belevágni, ha többletidőt és pénzt szánsz a marketingjére annak érdekében, hogy forgalmat irányíts rá. A fődomain hírneve és hitelessége ugyanis nem érinti a microsite-ét, nem örökli azt, ahogy fordítva sem történik meg. Ez azt jelenti, hogy két külön marketing és SEO-kampányt kell futtatnod a fődomain és a microsite esetében is, ami sok munka és idő.

MIKOR LEHET SZÜKSÉGED EGY MICROSITE-RA?


Például, ha van egy olyan domained, melynek URL-je egy forgalmas keresőkifejezés is egyben, tehát kulcsszavas URL-ről van szó. Ezzel ugyanakkor vigyázni kell, mert korábban elterjed SEO-technika volt ilyen weboldalakat optimalizálni. Így csak akkor érdemes kihasználni ezeket az URL-eket, ha tiszta módszerekkel dolgozol. Ha azt tervezed, hogy készítesz egy weboldalt, melyet el akarsz adni a domainnel együtt. Ezt nem hozhatnád létre aldomainen vagy almappában, mert úgy nem tudod eladni. Vagy amikor szeretnél egy márkát építeni egy ötlet vagy egy termék köré. Ezek a típusú microsite-ok jól használhatók a marketingben. Arról azonban ne feledkezz meg, hogy ha a kampány véget ér, akkor egy 301-es átirányítást adják hozzá a fődomained irányába. Ugyanakkor vannak hátrányai a használatának, így az, hogy a keresőalgoritmusok a nagyobb, hitelesebb oldalakat kedvelik, melyek régebb óta léteznek. Ráadásul, ha több ilyen oldalad van, akkor a tartalmakra mutató linkek értéke is szétszóródik, tehát nem egy oldal kapja meg a linkekből származó előnyt, hanem sok kisebb oldal. Összességében tehát elmondható, hogy többféle lehetőség is van a weben a tartalmak elhelyezésére, és általában az a legjobb, ha a fődomain, illetve annak aloldalai kapják meg a marketing és SEO erőfeszítéseid eredményét. Ha mégis úgy döntesz, hogy aldomaint vagy microsite-ot használsz, alaposan gondold végig, hogy hosszú távon több lesz-e az előnye, mint a hátránya!

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!

Nagy Zsófia
projektmenedzser
+36 70 428 2519
info@navisofthungary.hu