• Tudástár
HTTPS 2. rész

HTTPS 2. rész


Amerikában a legnagyobb 5 oldal közül négy (Wikipedia, Amazon, Facebook és YouTube) már https-t használ, egyedül a Yelp tartozik még ezzel. A top 20-ban még nem ennyire ideális a helyzet, de az is jobb az átlagnál. Nyilván a váltás nem minden esetben könnyű, különösen a nagyobb site-ok esetében, így érthető a vonakodás. Ugyanakkor a befolyás várhatóan erősödni fog a Google részéről, főleg akkor, ha elérünk az 50 százalékhoz. E miatt a szerző várakozásai szerint nemsokára számíthatunk egy https algoritmus frissítésre. Ennek okán most már tényleg érdemes lenne mindenkinek átgondolni, hogy eljött-e az idő számára is a váltásra. A Google egyébként 2015 decembere óta a https oldalakat mutatja meg alapértelmezetten, ha egy weboldalnak ilyen verziója is létezik.

MIRE ÜGYELJ SEO SZEMPONTBÓL, AMIKOR HTTPS-RE VÁLTASZ?


Úgy látszik, hogy sok weboldal esetében SEO-gondokat okoz, amikor létrehozzák saját https oldalukat. Lássuk, mi lehet a probléma? Azoknak, akik most állnak át http-ről https-re, az átállás technikai létrehozásán túl néhány SEO-szempontra is oda kell figyelniük.

A LEGGYAKORIBB HIBÁK


Az egyik ismétlődő hiba, hogy a https-t nem állítják be alapértelmezettnek, hanem lényegében párhuzamosan fut a http oldallal. Ebből pedig következik három dolog:
- a duplikált tartalom,
- a linkek felhígulása,
- és a keresőrobotok feltérképezési büdzséjének elpazarolása.
Lássuk a duplikált tartalom problémáját. Ha nincsenek megfelelően megjelölve például a canonical tagek vagy a forvardolások, akkor a Google mind a http, mind pedig a https verziót tekintetbe veszi, magyarul indexeli. Ami viszont nem jó, mert duplikált tartalmat lát!
Láthatunk olyan eset is, amikor bár be vannak állítva a canonical tagek, csak éppen rosszul, például a canonical tag mind a http, mind pedig a https verzió esetében önmagára mutat, azaz önmagát jelzi canonicalként.
Viszont, ha megfelelően vannak beállítva a canonical tagek, akkor is felhígulást eredményezhet a linkeknél a két duplikáltan futó oldal. Mi van, ha az egyik látogató a http-oldalt linkeli, míg egy másik a https-oldalt? Ebben a helyzetben egy link helyett két linkre oszlik el a linkelés, ami SEO-szempontból jelentős hátrányt eredményez.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!

Nagy Zsófia
projektmenedzser
+36 70 428 2519
info@navisofthungary.hu