• Tudástár
Hogyan készítsünk saját weboldalt?

Hogyan készítsünk saját weboldalt?


Praktikus praktikák kezdõknek és haladóknak
A honlap készítés talán egyszerûnek tûnik, azonban egy kifejezetten összetett folyamat, melyet megoldhatunk szakemberek bevonásával, vagy – lelkes amatõrként – akár egyedileg is megvalósíthatjuk álmaink weboldalát. A készítés során rengeteg probléma és kérdések sora néz velünk farkasszemet, az olyan alapvetõ kérdésektõl indulva, hogy alapként sablont használunk-e, vagy egyedi programozással készül a honlapunk.
Felmerül a kérdés, hogy a tartalmakat CMS-sel kezeljük-e. A design tekintetében tisztáznunk szükséges, hogy mobilbarát megjelenést alkalmazunk-e vagy asztali gépre specializálódunk. Bármelyik verziót is alkalmazzuk, a további kialakítandó a design minõsége, milyensége.
Csak a téma rövid bevezetõjét érintve már látható, hogy egy összetett, többlépcsõs folyamat, mely gondos tervezést igényel, amihez saját közlendõnkkel, értékeinkkel, termékünkkel tisztában kell lennünk, hogy a weboldalunk is megfelelõen mûködjön.

MIT NYÚJT EGY 21. SZÁZAD KIHÍVÁSAINAK MEGFELELÕ WEBOLDAL?


A felmerülõ kérdésre adandó választ mindenképp megelõzi a kiindulópont, mely szerint szükségünk van egy saját, jól mûködõ, intelligens honlapra – az itteni keresés is ezt látszik megerõsíteni. A legtöbb vállalkozásnak, de sok magánszemélynek is van saját weblapja, mellyel a világ felé nyit ajtót, és a kapcsolódási pontot megteremti mások számára. Az elérhetõség legegyszerûbb és 21. századi módja a weblap. Az elkészítése ma már ugyanolyan része a mindennapoknak, mint a cég kifelé felépített arculatának bármely más eleme. Az egyre inkább elavultnak mondható papír alapú megjelenések a telefonkönyvekben, szaknévsorokban, vagy hasonló keresõkben a keresés lassú, körülményes és avítt módját mutatják, esetleg nosztalgiázhatunk ezen módszerekrõl és elérhetõségekrõl az Internet korában. Vegyük sorra, hogy mely érvek szólnak egy saját és sajátos honlap elkészítése/elkészíttetése mellett, és melyek ellene. Az ellenérvek között említhetjük a következõket:
1. Kialakulatlan a cégünk megjelenési profilja, vagy épp változóban van, s így nem tudjuk összegezni és világosan kommunikálni a külvilág felé a termékünket, gondolatainkat. A dolog elõnye lehet azonban, hogy a nyíltan vállalt kialakulás önmagában lehet vonzó a partnereink számára, s velük együtt alakulhat a cégünk olyanná, amelyet közösen álmodunk meg.
2. A weboldalunk kialakítása idõigényes, s nekünk most kellenek a kapcsolatok, a hirdetési felület. A rossz hír, hogy ez máskor is ugyanígy lesz, sõt, még inkább égetõ szükség lesz a honlapra. Így marad a „most vagy soha” döntési helyzet.
3. A weboldalunk elkészítése szaktudást igényel, mellyel nem rendelkezünk. A jó hír, hogy a kialakítást sok panel könnyíti meg mostanában, kezdve a programpanelekkel, mint amilyen a Wordpress, a követhetõséggel, melyhez remek statisztikai programokat tudunk kapcsolni díjmentesen, vagy a honlapunk felfuttatását és jobb elérhetõségét célzó szaktudással, melyet szakmai körökben egyszerûen SEO-nak (keresõmotor optimalizálás) neveznek. Mindezek akár érdekes kalanddá válhatnak egy érdeklõdõ, a téma iránt közepes affinitással rendelkezõ átlagember számára.
4. A weboldalunk kialakítása drága. Ebben az esetben valószínûleg egy szakértõt kerestünk és a szolgáltatás díját sokalljuk. A profik valóban drágán is dolgozhatnak, viszont hatékonyságuk lehengerlõ. Ha szeretnénk alternatívát, kereshetünk egyetemista, vagy éppen feltörekvõ honlap készítõket, akik a saját zsebpénzük, vagy a klienskörük kiépítése miatt olcsón, mégis szakszerûen végzik a munkájukat.

Miért is érdemes a honlap kialakításába belefognunk?


1. Kényelem
Az ügyfelek számára kényelmes, ügyfeleknek és az üzletfeleknek kifejezetten elõnyös. Az árak összehasonlítása sokkal gyorsabban történik meg, mint hogyha sok boltot, rengeteg árukészletet végignéznénk. Mindezek magukban foglalják azt a befektetett idõ mely az otthoni számítógép elõtt eltöltött üldögélést, Telefonálást, az adatok rendszerezését, és egyéb dolgokat foglalnak magukba.
2. Növeljük a hitelességünket!
Saját weboldalunk birtokában olyan lehetõséghez jutunk, hogy képesek leszünk megmutatni a világnak a saját pozíciónkat tudásunkat, tapasztalatainkat, mellyel a lehetséges vásárlóink, ügyfeleink, partnereink számára erõsítjük a kölcsönös bizalmat. A weboldalon felsorolhatjuk mindez a referenciákat megyek meggyõzõek a felénk kiépített kapcsolathoz, és további alapot nyújtanak hosszútávú együttmûködésre. Ma már szinte mindenki képes utánanézni, hogy mely munkákat végeztünk más cégeknek, csoportoknak, és az õ elégedettségük tükrözõdik a referenciákban.
3. Marketing, marketing
Rengeteg lehetõség nyílik meg az ismertségünk felfuttatására, megmutatására. A saját weboldal olyan Marketinges lehetõségeket és tovább fejlõdés jelent, melyeket a profi cégek ugyanúgy használnak és kihasználnak, melyek innentõl a saját fegyvertárunkban is fellelhetõek. Az oldalunkra sok érdeklõdõ is érkezhet, akik hirdetésekbõl, kampányokból, kuponos elérhetõségekbõl, böngészõbõl úgy szavakon keresztül Érkeznek hozzánk. Így a weboldalon egy olyan kapuvá válik, mely a 21. századnak megfelelõ kapcsolatteremtést és reklámot biztosít.
4. A professzionális láthatóság
Azt is hihetjük, hogy nincs szükségünk weboldalra, hiszen hozzánk eltalálnak azok a vevõk, akik a speciális szolgáltatásai termékünknek megfelelõ ügyfélkört képezik. A rossz hír hogy ez a gondolkodás nincs felkészülve olyan rugalmassággal, mely a világ hirtelen változásait képes lenne kezelni. Az üzleti élet manapság folyamatos aktualizálást fejlesztést és elõre menekülést kíván meg. A láthatóság egyben az addigi korlátok Kibõvítését és az ügyfélkör hatványozását is lehetõvé teszi, de mindenképp lehetõséget ad Újabb ügyfelek szerzésére, illetve a régiek megtartására. Mindezek a jövõre vonatkozóan rengeteg pénzt, energiát, és munkát megtakaríthatnak.
5. Több lesz az ügyfelünk
A jó weboldal nemcsak a látogatottságot, hanem az ügyfelek számát is megnöveli. A weboldalunk meggyõzõ megjelenése esetén az ügyfeleink a mi honlapunkon keresztül sokkal inkább bennünket, semmint a konkurenciát választják. Az is elõfordulhat, hogy rosszul elkészített honlapunk rossz kínálatot jelent, mely inkább elriasztja, mintsem vonzza, és ott tartja az ügyfeleket. Senki nem akar vásárolni olyan termékekbõl melyek rosszul menedzseltek, visszataszító, vagy éppen érthetetlen struktúrában szerepelnek. Érdemes végignézni és végiggondolni, hogy milyen módszerrel és hogyan tudjuk az ügyfeleket a megfelelõ figyelem terelés en keresztül a honlapunkon tartani úgy, hogy az anyagilag is kamatozzon számunkra, miközben az ügyfelek is elégedetten gondolnak vissza a kapcsolatunkra.
6. Javul a termékünk megítélése
A weboldal olyan megjelenési eszköz, melynek marketing értéke magának a terméknek a megjelenését is kíséri, azzal egy ponton túl teljesen egybefonódik. A szolgáltatás jó weboldal hatására rengeteg olyan információval bõvül, amely beépül magába a termékbe, gazdagítja, tökéletesíti a márkát, mely az emberek fejében immár egységet alkot. 7. Az információ adása a mi oldalunkról A felhasználók, az ügyfelek, és mindenféle látogató olyan információkat szeretnének kapni, amelyet az interneten keresnek. A weboldalunknak képesnek kell lennie a használható és praktikus információk átadására, pont azokéra, melyek az emberek számára szükségesek. A számukra megfogalmazott információk nem az öntömjénezés kategóriájába esnek, hanem kifejezetten az õ érdekeiket és igényeiket megelõzve vezetünk a lehetséges vevõt vagy ügyfelet a termékeink irányába.
8. Az imázs
A honlapunk minket, a jellemzõiket, az egyedi tulajdonságainkat kell tükröznie. Ahogyan a ruhánk, az autónk, vagy éppen a telefonunk teljes mértékben minket fejez ki, ugyanúgy honlapunk a világban való megjelenésünk szerves része. Ha a weboldal tartalmilag vagy design tekintetében idejétmúlt elavult, akkor nem kell csodálkozni, hogy az ügyfelek eltávolodnak vagy elhagynak bennünket. A weboldal kapcsolat a világba, amelyen nem mindegy, hogy miképpen jelenünk meg, hogyan mutatjuk meg magunkat, szolgáltatásunkat a világnak. Lehetséges, hogy a termékünk vagy a szolgáltatásunk nagyszerû, kreatív, rengeteg ember számára meggyõzõ, mégsem lesz jól eladható, hiszen a megjelenés a weboldalon keresztül elavult, sablonos. Ezzel azonosítanák bennünket is, mindazon nagyszerû tartalmi dolgok ellenére, mely nem elkülöníthetõ a honlaptól.
9. Éljünk az eséllyel!
Lehetséges, hogy a hozzájuk ellátogatók rápillant annak a weboldalunkra, és az elsõ benyomás alapján döntenek a további kapcsolatfelvételrõl. Ennek alapján nem mindegy, hogy a pillanatok alatt lejátszódó pszichés döntési folyamat eredménye számunkra pozitívan vagy negatívan dõl el. A weboldal lehet, hogy az a kapu mely megnyitja az érdeklõdõk számára hozzánk vezetõ ajtót, de megeshet, hogy az elsõ rossz benyomás alapján elriasztja a lehetséges partnereinket. Ezért szükséges az elsõ pillantástól kezdve stílusosnak átláthatónak a partnerek meggyõzését megfelelõen megvalósíthatónak lennünk. A honlap mindezen funkciókat egy jól átgondolt rendszerben tükrözi, mert számunkra továbbiakban kulcs lehet a sikerhez. Az elsõ benyomás cégünk további sorsát az esetleges megkereséseket, vagy éppen az elkerülésünket okozhatja.
10. A hálózat kérdése
Beágyazódva az internet, és a modern technika és kommunikáció világába, lehetõségünk nyílik olyan hálózatokba és kapcsolati rendszerekbe bekerülni, melyek meghatározzák a termékeink, szolgáltatásaink célba jutását. Mindezen hálózatok ma a szociális közösségekben a virtuális hálózatokban csúcsosodónak ki melyek akár baráti, akár professzionális, üzleti kapcsolati rendszereket jelentenek. A hálózatból kimaradó cégek, vállalkozások olyan hátrányt szenvednek, melyet – bármilyen jó is a szolgáltatásuk – nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem képesek ledolgozni.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!

Nagy Zsófia
projektmenedzser
+36 70 428 2519
info@navisofthungary.hu