• blog
    Tudástár
Az agresszív linképítőket bünteti a Google algoritmusfrissítése?

Az agresszív linképítőket bünteti a Google algoritmusfrissítése?


Valami történt az elmúlt időszakban a Google találati oldalain, de biztosat senki nem tud. Feltételezhető, hogy a Pingvin algoritmus frissült, de más vélemények is vannak. Az eredmény viszont az, hogy erősebben bünteti a linkspamet a Google. Változtatott valamit az algoritmusain a Google az előző időkben a linkspamekkel összefüggésben. A cég természetesen nem kommentálta az algoritmusmódosítással kapcsolatos feltételezéseket. A szakértők szerint nagy valószínűséggel olyan változásra került sor, mely az agresszív linképítőket bünteti elsősorban.

Az adatok alapján az látszik, hogy a frissítésre még 2017. február 1-jén került sor.
A találati oldalakat elemző eszközök, mint a MozCast, az Algoroo vagy a RankRanger jelentős kilengéseket jelezték erre a napra. Feltételezések vannak csak a változással kapcsolatban. Lehetséges, hogy egy módosításra került sor a Pingvin algoritmusnál, mégpedig azzal kapcsolatban, hogy miként képes észlelni és leértékelni az értéktelen linkeket. Az is elképzelhető azonban, hogy egy teljesen új algoritmust vetett be a Google.
Ami viszont tisztán látszik, hogy a black hat SEO közösségből nagyon sokan észlelték a dolgot, és egyben elkezdtek panaszkodni, hogy az eddigi taktikájuk már nem működik igazán jól. Sokan arról beszéltek, hogy az úgynevezett magán bloghálózatoknál vannak komoly gondok. Néhányan persze úgy látják, hogy a Google csak lassított az új linkek felvételénél, illetve vannak akik szerint egyszerűen bünteti az oldalukat a kereső. Ugyanakkor az is figyelemre méltó, hogy a tiszta módszerekkel dolgozó SEO-sok szinte semmit sem vettek észre a változásokból, így nem is panaszkodtak a találati oldalakon történő helyezés-módosulásokkal kapcsolatban. –

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Google számára ahhoz, hogy a felmérjen egy tartalmat, már nem fontos, hogy az adott oldal kulcsszavai szerepeljenek a title tagben. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor rákeresel egy bizonyos kulcsszóra, akkor nagyon sok olyan találatot fogsz kapni az első helyeken, melyek title tagjében egyáltalán nem is szerepel az adott kulcsszó. A keresőmotor egyébként összeveti a title tag és az oldalon szereplő szöveg tartalmát, így a kettőnek összhangban kell lennie.

Kérjen ajánlatot most!

Bármi kérdése van, hívja munkatársunkat,

vagy kattintson!